20
Mar
12

ေတာင္ေပၚလမ္းေကြ႔ကေန ျမဴႏွင္းေ၀ရဲ႕ ေတာင္ပူဇာမ်ားဆီသို႔ က်န္းမာေရးေလ့က်င့္ခန္း

ႀကိဳးတန္းလန္းနဲ႔ စာသားမ်ားက ရွင့္စိတ္ကို တျဖန္းျဖန္း တီးခတ္ေနတာျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္ယံုၾကည္မႈနဲ႔ အေမွာင္ဟာ တစ္လက္မမွ မဆုတ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ရဲ႕အနက္အရွိဳင္းဆံုးမွာ ေ၀ခြဲမရတဲ့ လမ္းဆံု။ ေခါင္းထဲကနံရံကို စကၠဴနဲ႔ အစားထုိးဖို႔၊ စကၠဴကို တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကား ဝမ္းနည္းေၾကကြဲစရာမ်ားနဲ႔ အစားထုိးဖို႔၊ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲစရာမ်ားကို ဆူနာမီငလ်င္ဇုန္မ်ားနဲ႔ အစားထုိးဖို႔၊ ဆူနာမီငလ်င္ဇုန္မ်ားကို လြတ္လပ္မွ်တတဲ့ ကိုယ္လံုးတီးခတ္မႈနဲ႔ အစားထုိးဖို႔။ ဒါေပမယ့္ စကားလံုးေတြၾကားမွာ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ပဲ ဆက္ေလွ်ာက္ရမယ္။ တစ္ေယာက္ေပၚတစ္ေယာက္ ခ်စ္မႈခ်စ္ခင္းကို တစ္ဘက္မွ တစ္ဘက္ တစ္ခန္းမွ တစ္ခန္း လူနဲ႔ နာမည္နဲ႔ တြဲမမွတ္မိေတာ့ ျဖတ္သန္းစီးဆင္းမႈမွာ ဒီတစ္လိုင္းေက်ာ္ျပီးရင္ လြမ္းၿပီး သိပ္ခံစားေနမွာပဲလို႔ ဘယ္လို နားလည္မလဲ? သုစိပုဘာဟာ အလြယ္တကူ ၀ယ္ယူရရွိႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ေ၀ငွျခင္းကို နားမလည္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ မီးကို ကဗ်ာက ဖန္ဆင္းခဲ့တာလား။ ကဗ်ာကို မီးက ဖန္ဆင္းခဲ့တာလား။ မီး မသိပါဘူး။  ျပဳတ္ထြက္ရမွန္းလည္း မသိေတာ့ဘူး။ သကၠရာဇ္ေတြတိတ္ဆိတ္ေလ အသက္ကုိ ႐ိုးအီေလပဲ။ ရိကၡာမရွိ၊ ေရမရွိနဲ႔ ေမ်ာေနတယ္ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုအျဖစ္ မွတ္သားထားေပးပါ။ ငါနဲ႔ ေနခ်င္ေန၊ ငါ့ကို မရဘူး၊ ငါ့ကိုယ္ ရမယ္။ ထူျခားတ့ဲ ဆက္ဆံေရးတစ္ခုထဲ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ကုတ္ျခစ္ရုန္းကန္  ၿပီးေတာ့ ထြက္လာတဲ့ ေသြးစက္ေတြ ရိွေကာင္းရိွခဲ့ပါလိမ့္မယ္။ မဟာဒုကၡ တြင္းဆံုးက်ျပီလား။ အမွန္တရားဆိုတာကေတာ့ မိုးေပၚက က်မလာဘူး။ ဘုရားသခင္! ရွင့္ရင္ထဲမွာ အဆိပ္တမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေနခဲ့သလား? ရွင့္စိတ္ကို ေမွ်ာ္လင့္တယ္ဆိုတာ ဘာမွေကာင္းတာ မဟုတ္ေတာ့ လုိအပ္တဲ့အခါ ရထားၿဖတ္တုန္း ႏွင္း ေတြ ေ၀ ေနတာေလာက္ပါပဲ။ ကဗ်ာက စကားလံုးေတြေနာက္ထပ္ခ်ပ္မကြာ လိုက္မလာေတာ့ဘူး။ (ဒီေနရာမွာ full stop ခ်မိမလား?) ေလဟာနယ္အသိုင္းအ၀န္းထဲက သမားရိုးက်ေျဗာက္အိုးေတြက ဘာသာေဗဒကို လြယ္လြယ္နဲ႔ နားမလည္လည္း အရာရာကို ပိတ္ေလွာင္ထားတဲ့ အေမွာင္ထုထဲမွာေတာင္ ျမင္ေနရတယ္။ ဘယ္သူမွ အေျဖမထုတ္ႏိုင္တဲ့ ပုစာၦေတြက ငါတုိ႔ ပုခံုးေပၚေရာက္လာတယ္။ တစ္ေယာက္ ေနာက္ေက်ာကို တစ္ေယာက္က ဓါးနဲ႔ မႊန္းေနတယ္။ တဂ်စ္ဂ်စ္ျမည္ေလ အဓိပၸါယ္ပိုရိွေလပဲ။ တစ္ေယာက္တစ္ကိုယ္စီနဲ႔ စိတ္လြတ္သေလာက္ ကိုယ္လႊတ္ေျပးသြားၾကတာ ၾကည့္လို႔ ေကာင္းလိုက္တာ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာကိုပဲ ေရာက္ေနတယ္။ သစၥာတရားဟာ သူ႔အေၾကာင္းသူ ေအာင္ျမင္စြာ မေျပာၾကားႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ေျပာင္းလဲမႈဟာ ေနာက္ဆံုးေဆးလိပ္ပဲ။ သတ္မွတ္ေပးထားတဲ့ ခြဲတမ္းအျပင္မွာ မည္းတက္လာတဲ့ မီးခိုးလံုးေတြ၊ ယမ္းေငြ႔ေတြ၊ ေခါင္းငိုက္စုိက္အေတြးေတြ။ အေရြ႕ကို မသြားနဲ႔လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ မလာနဲ႔လို႔လည္း ေျပာလို႔မရဘူး။ ၾကားရျမင္ရတဲ့အတိုင္း ႀကံဳရေတြ႕ရတဲ့အတိုင္းဆို တေယာကို တေယာမွန္းမသိေတာ့ အသံလည္းရွိခ်င္မွ ရွိေနမယ္။ သတိထား…တိတ္ဆိတ္မႈဟာ ဟသြားတတ္တယ္။ ဒါဟာ အိမ္မက္လို ၾကံဳရာအစက ဆြဲထုတ္လိုက္တာပါ။ အရာရာဟာ အေၾကာင္းေၾကာင္းနဲ႔ စိတ္ကို တြန္းဖြင့္ ဆက္ဆံၿပီး ေနာက္ပိုင္း ေရၾကည္မ်က္ႏုရာေတြရဲ႕ ပေဟဠိကုိ စနစ္တက် ႏႈတ္နဲ႔ယူတာပါပဲ။ ေလထုထဲမွာ တိရိစၧာန္သတၲိႂကြမႈပ်ံ႕ႏွံ႔တဲ့ အက်ဳိးဆက္အေနနဲ႔ပဲ လႈိင္းေတြႀကီးၿပီး ေဖာင္ခ်ည္ႀကိဳးေတြ ျပဳတ္ထြက္သည္အထိ မီးေတြ တအားလင္းေနသလား။ သန္းတစ္ေထာင္ထဲမွာ ခ်ိဳျမိန္ျခင္း ခြင့္လႊတ္ျခင္းေတြကို မႀကိဳးစားႏိုင္ဘူးလား။ အၾကမ္းဖက္သမားလို မုတ္ဆိတ္ေမြးထားတဲ့ ႏႈတ္ခမ္း၀မွာ ေတြ႕ရွိခ်က္တိုင္းဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အလဟႆ မျဖစ္ေစရဘူး သိလား။ ကၽြန္မ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ၀င္ခြင့္တားျမစ္ဇုန္ကုိ ရွင္အေလးအနက္ ထားသင့္ပါတယ္။ အခုခ်ိန္ထိမရပ္တဲ့ တီးလံုးေတြၾကားမွာ ဆို႔နစ္လို႔။ နည္းနည္းရက္ၾကာလာေတာ့ ရာသီဒဏ္ မခံႏုိင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ပဲပုပ္သည္ အေစ့ေသး၍ အေလးခ်ိန္စီးလ်က္ ဥတုဒဏ္ခံၿပီး ခံစားမႈကို ဘာမဆိုလာဆိုက္ကပ္ရတဲ့ အထဲနံရံမွာသြင္းထားျပီး စိတ္ အၿငိအျပဲခ်င္း ခဏ ခ်ိတ္တြဲထားၾကည့္ရင္ ထိုင္းမိႈင္းပံုကိုယ္တိုင္ဟာ အေရာင္အဆင္းမတူတဲ့ အသားအရည္ကေန နကၡတ္တာရာၾကည့္ မွန္ေျပာင္းအတိုင္း အေမွာင္ထဲမွာ လြင့္ပ်ံလို႔။  တံု႔ျပန္ပံုထူးျခားတဲ့ ၾကြက္သားေတြကုိ ထိန္းေက်ာင္းလို႔မရေသးသမွ်မွာ ခဏရပ္၊ ေခါင္းငံု႔ ၊ လက္ႏႈိက္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေခတ္ရဲ႕ တစ္ေနရာရာမွာ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ျဖတ္ေက်ာ္ေနၾကရသည့္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း မမွ်တမႈ၊ လုပ္ခလစာ ကြဲျပားမႈ၊ အရွိအတိုင္းရိုက္ျပထားတဲ့ အေရျပားေတြကေန ထြက္ခြာ ကတၱရာလမ္းမေပၚက ဘုရားသခင္ဆိုတာ ေလထုထဲမွာ အခိုးအေငြ႔ေတြထဲမွာ လြင့္ပ်ံေနတဲ့ အမည္းစက္ကေလး။

သိုးထိန္း(အႏၲိမ)


3 Responses to “ေတာင္ေပၚလမ္းေကြ႔ကေန ျမဴႏွင္းေ၀ရဲ႕ ေတာင္ပူဇာမ်ားဆီသို႔ က်န္းမာေရးေလ့က်င့္ခန္း”


  1. 1 kaa
    March 22, 2012 at 9:14 AM

    မီးကို ကဗ်ာက ဖန္ဆင္းခဲ့တာလား။ ကဗ်ာကို မီးက ဖန္ဆင္းခဲ့တာလား။ မီး မသိပါဘူး။ ျပဳတ္ထြက္ရမွန္းလည္း မသိေတာ့ဘူး။

    သကၠရာဇ္ေတြတိတ္ဆိတ္ေလ အသက္ကုိ ႐ိုးအီေလပဲ။

  2. March 23, 2012 at 10:46 AM

    အမွန္တရားဆိုတာကေတာ့မိုးေပၚကက်မလာဘူး

  3. April 22, 2012 at 1:33 AM

    အယ္ပီဆရာၾကီးေတြျဖစ္တဲ႔ဂြန္ဆီလီမန္တို႔1ဆူဆန္ဟိုးတို႔၊1ခ်ားလ္ဘန္စတိုင္းတို႔ေတြဟာသူတို႔ကဗ်ာ
    ေတြအေတာ္မ်ားမ်ားကိုဒီလိုစကားေျပေရးဟန္ေတြနဲ႔ေရးပါတယ္။ဒါေပမယ့္စကားေျပေရးဟန္ဟာအယ္ပီရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာတစ္ရပ္ေတာ့မဟုတ္ဘူး။ProsePoetryဟာလြန္ခဲ႕တဲ႔နွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာၾကာကတည္းကရွိနွင့္ေနတဲ႔အေရးအသားျဖစ္ေၾကာင္းေရွ႕မွာေရးျပီးခဲ႔ျပီးျဖစ္ျပီ။ဒါ့ေၾကာင့္စကားေျပအားလံုးဟာအယ္ပီေရးသူမ်ားမဟုတ္ဘူး။ဒါေပမယ့္အယ္ပီသမားအေတာ္
    မ်ားမ်ားကိုေတာ့စကားေျပကဗ်ာေရးသူအမိ်ဳးအစားထဲမွာထည္႔လို႔ရတယ္။ဒါ့ေၾကာင့္အဘိဓါန္ရဲ႕ProsePoetryWriters.စာရင္းထဲ
    မွာအယ္ပီသမားအေတာ္မ်ားမ်ားပါတယ္။ဆီလီမန(RonSilliman)ရဲ႕ပန္းေဒသနာ(FlowerSermon)ကိုၾကည္႔ရင္စကားေျပကဗ်ာမဟုတ္ျပန္ဘူး….ကဲက်ဳပ္တို႔ရဲ႕ခြက္ဟာေရတစ္ဝက္ျဖည္႔ထားတဲ႔ခြက္ပါ။တစ္ဝက္ေလ်ာ့သြားတဲ႔ခြက္မဟုတ္ဘူး။တစ္ခ်ိဳ႕က
    ေတာ့ကဗ်ာရဲ႕နိဂုန္းလို႔ဆိုခ်င္ျပန္ပါတယ္။ကြ်န္ေတာ္သေဘာမတူပါဘူး။စကားေျပဟန္ေၾကာင့္
    ဒါမွမဟုတ္ေရးဟန္တစ္ခုခုေၾကာင့္ကဗ်ာဟာရုပ္ဖ်က္ျပီးခင္ဗ်ားဆီကိုအလည္လာပါလိမ့္

    Reply


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


categories

archives


%d bloggers like this: